جديد

اعادة فتح طريق الشيخ درغام بدمياط وفض اعتصام البلطجية

اعادة فتح طريق الشيخ درغام بدمياط وفض اعتصام البلطجية

اعادة فتح طريق الشيخ درغام بدمياط وفض اعتصام البلطجية

شهد بالأمس طريق عزبة البرج دمياط تجمهر لعدد من البلطجية ، الذين قاموا بغلق الطريق أمام قرية الشيخ درغام واطلاق عدد من الأعيرة النارية فى الهواء. وذلك يأتى فى محاولة منهم للضغط على الجهات الأمنية بالمحافظة والتى قامت بالقبض على أحد رجالهم  وايداعه الحبس.

وبعد 6 ساعات من غلق الطريق تمكنت قوات الأمن والجيش من فض الاعتصام واعادة فتح الطريق أمام المرور وعاد للحياة الطبيعية مرة أخرى.

شهدت الليلة الماضية اطلاق لنيران من رشاشات آلية استخدمها عدد من الأهالى فى محاولات بائسة لفض الاعتصام وفتح الطريق .يذكر أن البعض قد أكد أن التهمة التى قبض على المتهم بسببها لفقها رئيس مباحث قسم عزبة البرج على حد قولهم.

مقالات ذات صلة

13 تعليقات

  1. elle
    23 مارس 2012 في 10:15 م

    انا بس عايزه افهم حاجه هم الداخليه دول مش بشر زينا ليه هم بقى والغلط بتاعهم صح ما هي حاجه معروفه من زمان ان معظهم فاسدين وبيستغلو منصبهم وبعدين اللي قاعدين يحكموا علي ابو شهاب وعملينوه بيطجي ومحسسينا ان هو الشيطان اللي لو اتحبس او مات الفساد هيخلص حتي لو هو ليه اخطاء او تجاوزات مين اللي ساعده يبقى كده مين اللي كان بيسهله التجاره الغير مشروعه زي ما بيقولوا.
    المشكله في البلد دي او عند الناس عموما انهم بيحبوا يحاكموا غيرهم عشان ميشفوش اخطائهم وقذارتهم هما وبعدين مفيش حد في الدنيا بيرضي لنفسه البهدله او بيختار طريق صعب يمشي فيه الا اذا كان السهل مش موجود اصلا الظلم ده احساس صعب جدا لا يمكن يحس بيه بجد الا اللي عاشوا وجربوا بجد ربنا معاك عشان ولادك وياريت تكبر دماغك من اللعب مع الناس دي هما كده وهيفضلوا كده وعمرهم ما هيتغيروا.

  2. eslam dawood
    19 مارس 2012 في 2:06 ص

    تسلم ايدك يا ابو شهاب

    ربنا يحميك ويحبب فيك خلقه

  3. mohamed shalata
    17 مارس 2012 في 2:57 ص

    وياريت نتقي ربنا